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Sarà ghjuntu Cristu in Corsica

Au sujet de la création bilingue Sarà ghjuntu Cristu in Corsica ?

Contribution de jean-jacques Albertini, février 2015.

Stonda cosmica intornu à una pezza di teatru : Sarà ghjuntu Cristu in Corsica ?

 D’avè à risponde à una interrugazione, ci hè sempre una ricerca, una Cerca. Da cio chi po esse risposta, o di crede la, nascenu d’altre interrugazione  e a via aparta piglia tante direzzione chi nascenu imbroglii e cuntradizzione. Eppuru, u sensu d’un andatu cumunicativu, di natura si porta capiscitoghju, un deve privà si d’elementi chjari, livellu di u vede cum’è quellu di l’audi, u scrittu avendu ci tutta à so’ participazione . Un ingutuppu tutale porta a percipitura, sveglia l’nteressu secondu u gradu di à so’ penetrazione, funzione d’innucenza prima o d’acquisti piu o menu smisuratii. A nutà chi u « chjaru » vulzutu lascia quantunque liberu u campu di l’interpretazione chi, troppu guidatu à a stretta annega l’imaginazione.

Interrugazione dunque. Una criatura feminile guarda a scena induve ch’ella si svoglie l’azzione di « Sarà ghjuntu Cristu in Corsica ». Un sguardu fissu prolungatu, un’attitudine di primura senza disturbu, parenu esse a prova d’un interessu prufondu per cio chi vene presentatu. Di di ch’ella capisce tuttu, pare smisuratu. E parole, corse assai, ponu esse per ella un’ostaculu ? E po sguassà, indu à so mente, fendu si unu d’issi primi filmi muti ? Un tene di pensà la cusi. Una, chi quandu una lingua hè offerta matura, ghjè propiu u casu, i soni succhjosi ch’ella emette so elli stessi cumunicazione, spessu incantu pueticu. Duie, semu davanti una scena di teatru. Ci so e parole, i canti, e ci hè l’azzione, u tuttu pigliatu indu un insimule in muvimentu, rettu da una messa in scena variata e precisa. Cio ch’hè percipitu introna e si face u spetaculu.

Un tondu orizuntale, indu u quale vene ficcatu un mezu tondu verticale, l’imagine hè tale à l’astru luna chi spunta à l’orizonte. E voga u tuttu, rinfurzendu l’idea d’un sistema pianetariu, a luna, per a circustanza, cu à so doppia faccia cunnisciuta e sicreta. Cunnisciuta ? Da pulisce la, issa faccia, ghjè l’attu ch’ella scopre à nostra criatura, senza capisce ne u significatu acutu, quellu d’un ristoru chi spazza u velu di l’ignuranza, gestu culturale prufondu, per fà rinasce una tinta in tuttu u so splendore, a « Crocifissione », affrescu di u pittore di Vicu, Nicolo Corso.Ne semu à unu d’issi mumenti centrali, da cunsiderà lu cum’è una cundensazione di spaziu e di tempu d’impurtanza maio, in paragone d’atti piu cumuni d’un orizonte laterale, sempre cu l’imagine di l’astru luna.E, incu l’effetti lumi di a scena, una virtualità fisica d’issu locu hè tale chi, à stonde, l’attori si trovanu cum’è in una goccia tralucente, cuncentrazione simile à un’imagine olografica, chi, in un puntu minimu cuntene u tuttu . Chi simbulu per un Isula ?

A lateralità, ella, porta u muvimentu, cu un cuntenutu quantunque di pesu : ci ne unu chi strazia per fà girà l’insimule. E pare, issu suffrimentu, in acconciu cu u taramotu di a creazione, propiu figurata da issa Granitula, penitenti in balu o in prucessione, ghjunta in spirale à issu puntu centrale di svultulatura chi mudificheghja quellu chi ci passa, cum’è che di francà un bugu neru cosmicu. Attu   cultura, in cumunione cu l’universale, chi ci porta una surpresa : quella di cunnosce a faccia piatta di à nostra luna. E maschere di i penitenti da un cantu, so simile à e maschere di clandestini da l’altra. Maschere di a Creazione, l’anonimu indu à so immensità, maschere d’una creazione misteru, per un paese, passu d’una storia umana. A sensibilità hè para. Quantu pare ridiculu, tandu, u gestu di l’auturità chi vole fà sorge cu a forza u visu di l’anonimu ! E s’ellu fussi statu, Cristu, issu clandestinu chi s’hè purghjitu à u so Populu chi l’hà nigatu ? « Un m’avete micca ricunisciutu »

L’attenzione di à nostra criatura un basta, s’ella ave si da risponde à l’interrugazione richiesta. Hè persa ! Ha pussutu vive a ricchezza di a raprisentazione, cuntenutu d’una vera Settimana Santa : canti, accessorii, tempi critichi di u triangulu di farru……elementi tradiziunali di a Passione, mumentu capitale, à fondu o quantu misteriosu, per a vita culturale d’un Populu. Ma di chere una risposta, no !

A so natura sveghjula, eppuru, à porta voltu issu mumentu empiuntu da iss’omu chi strazia, senza lagnà si, per fà  girà, per da vita à cio chi move davanti à ella. Ghjè u solu à esse sbandatu indu à so’azzione. Ghjè l’altru, e ferma tale ancu per truvà si abbuleghju à l’altri. Ricunnisciutu à stonde per esse utile, cum’è un strumentu. Micca da persona, micca da omu. S’ellu ci fussi custi qualcosa di Cristu ?

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